Fogaskerekek, könnyek és lélegzetelállító emelkedések: hogyan kerékpároztam a Dolomitok és az Alpok között

Uncategorized

A meredek kanyarok bármilyen formájú és méretűek, de ha csak egy hónapos felmondással versenyképes, szervezett utazást indítanak, amely a Giro D’Italia és a Tour De France legnehezebb részein jár, akkor ezek szélsőséges tanulási görbék. A Haute Route Dolomitok (Velence és Genf) és a Haute Routes Compact (Genf – Courchevel) küzdelme egy 10 napos időszak alatt, Európa egyik legmagasabb csúcsa fölött, soha nem éreztem magam ilyen kimerültnek, izgatottnak vagy megkönnyebbültnek az életemben. . Láttam már felnőtt embereket sírni a hegyek tetején. De túléltem. Nos, csak.

Velencében kezdődött, körülbelül mint nem megfelelő, de csodálatos helyen, amelyet el lehet képzelni bármilyen kerékpáros esemény számára.Körülbelül 400 nemzetközi versenyző indult el egy rövid prológban a csatorna által kitöltött város szélén, hogy a rajtot hirdessék. Még akkor is, amikor egynél több versenyző is tragédiát okozott – hónapokig tartó edzés a lefolyón, összeomlással, amikor egy kerék beleakadt a művelőút-sínbe. Az első Dolomitok felmászása pusztán bemelegítés volt, mely alagutak és hajtű kanyarok sorozatát foglalta magában. Fénykép: Manu Molle

Másnap reggel, miután átmentünk a valódi indulásra a Conegliano-nál, elindultunk az első emelkedés – Passo San Boldo – felmászására. Kellemesen meglepett, hogy menedzselhető volt, és az alagutak sorozatán és a hajtű kanyaron keresztül élvezve egy új, szénnel díszített Boardman ragyogó könnyedségét és baráti beszélgetéseit más lovasokkal. A nap viszont fokozatosan közeledett a hosszabb, sokkal meredebb Passo Giau-hoz, a 123km-es cél közelében.Úgy érezte, hogy visszaverődik a merevségében. Sok versenyzőnek egynél többször kellett megállnia, hogy extra energiagéleket ehessen. Megnyomtam és fokozatosan eljuttam a hűvös 2236 méteres csúcsra. Kemény, de kifizetődő. A végső, jégkőből meghaladó leereszkedés kellemetlen volt, és a kerékpárosom hullámzott, miközben reszkedtem, de örömmel tettem meg az első napot. Haute Route Dolomites második nap. Hegymászás, hegymászás, hegymászás…Fénykép: Manu Molle

A második nap (Cortina D’Ampezzo Merano-ba) egy háromcsillagos helyről egy négycsillagos nehézségi napra haladt három nagy mászással, köztük Passo-val. Pordoi 2,239m-rel a legkeményebb. Az egyenetlen szikla táj ismét csodálatos volt, de amint 2000 m-re is megérkeztünk valamit, a magasság minden pedálütést kétszer olyan nehéznek tett meg.Az utazás előtt az életemben még soha nem tapasztaltam megmászást felfelé 90 percig megállás nélkül, és izzadtam, ami a sör és a sütemény egész életének tűnt. Szintén szenvedtem egy 7-es indulás hatásait (reggel 5-kor 5-ig felálltam), de még mindig nagyon élvezem. És a második napon szinte körülbelül egy órával megérkeztem a határidő alatt. De valamennyien túl jól ment?

Könnyű alábecsülni a ciklosportív készítmény egyéb aspektusait, az edzéstől és a biciklizéstől eltekintve. A napi csomagolás, a készletkészítés, a reggeli lekényszerítése reggel 5-kor, az egyik nagy zsákot egy helyen hagyva, a kis zsákot a másikban, a kerékpár előkészítése, a rajtvonal megtalálása. Mindegyik elég kemény, nem is beszélve ébren, és elég jól kerékpározni.Akkor, amikor végzett, ismételje meg ugyanazt a szállodát, esetleg buszjáratot, plusz enni, masszázst szerezzen (mindig nagyon jó), és részt vegyen egy éjszakai eligazításon. Ez egy katonai művelet. Facebook Twitter Pinterest Haute Route Dolomitok: Peter kilép az alagútból Fénykép: PhotoRunning.fr

A Haute Route egy jól szervezett esemény, ám a Dolomitokba való első vállalkozásakor káosz pillanatok voltak, különösen a az olasz szekciók. Nem azt jelenti, hogy több száz embert eljuttatott 27 szállodába egy éjszakánként az ünnepi időszak csúcsán, de valahogy sikerült. Az információs személyzet túlzottan dolgozott, de mindig nagyon segítőkész volt. Vannak azonban néhány zavaró és mulatságos pillanat is.Egy nagyon nagy olasz szállodában, egy hosszú, a nyeregben töltött nap után, a recepciós személyzet tévedésből három különböző szobába küldött. Az egyes ajtókra pár fáradt francia vagy olasz férfi válaszolt, csak az alsó részükben állva, zavartan gesztikulálva. Azt hiszem, ők is kerékpárosok voltak. A Haute Route időzített esemény, kivéve bizonyos ereszkedéseket. Az utak nem voltak zárva a forgalom számára. Talán nem csak a kerékpárosok ugattak. Fénykép: Manu Molle

A kétágyas kétcsillagos szállodacsomaggal a norma (különféle szállási lehetőségek is voltak elérhetők különböző árszinteken) fontos az is, hogy gyorsan hozzászokjunk egy szobát egy idegennel. .Az első hét szobatársam, Nuno Luz, mind bájos, okos, vidám, vicces, de rendkívül excentrikus volt – számomra a képregény olasz színész, Roberto Benigni portugál változata. Napi egy tucat joghurtot (vagy vanília / csokoládés pudingot) evett minden nap, gyakran az ágyban vagy a fürdőben. És vidáman kommentálja az óramutató rendszerességét testi funkcióinak és étrendi szükségleteinek szempontjából. Ugyancsak nem könnyű hozzászokni egy másik férfi készletéhez. De ez kerékpározás az Ön számára. De nagyon kevés feszült pillanatunk volt, még inkább a nevetés. Az első velencei szállodánk, a Belle Epoque tükrözött mennyezettel rendelkezik. Milyen szörnyű pazarlás, mindketten tréfáltunk, és felnézett, miközben mindketten ágyunkban feküdtünk. Haute Route Dolomitok – függetlenül az időjárástól, az oszlop tetejére mutató 1km jel mindig szívesen látott.Fénykép: Manu Molle

De az első két nap adrenalinja után, annak ellenére, hogy megpróbáltam nem túlzásba hozni, és néhány napig aludtam, a harmadik napon nem voltam igazán igaza a Bormio-hoz. A bal térdben a lapos szakaszokon szélsőséges fájdalmat éreztem. Aztán a jobb térd is panaszkodni kezdett. Egyre lassabban mentem. 100 km után és a nap utolsó mászása felé, a Passo Di Gavia gyilkos (14% -os gradiens részben), a szemem öntötte a fájdalmat. A seprűkocsi gyorsan közeledtével hirtelen éppen megtörtént. Csak megálltam és bementem, miközben a motoromat hátratette. De nem voltam egyedül. Több más versenyző már indult a buszon. Mindketten megkönnyebbültem, de kúszó, kétségbeesetten csalódást éreztem. Vége volt nekem? Még soha nem engedtem be a biciklit. Mit tegyek a hét hátralévő részében?Aznap este a Passo di Stelvio szállodában 2 700 méter felett szálltunk meg. Éjszaka szívdobogással ébredtem. Pánikroham volt? Nem, rájöttem, de csak reggel. Csak a magasság volt. – Most WC-be kell mennem – mondta Nuno. Passo di Stelvio a Haute Route Dolomitok negyedik napján. Félelmetes. Az eső záporozott. Ez egy hajtű labirintus volt, amely csavarodott át a felhőn. Ez volt a lovaglás legrövidebb napja, de egyszerűen nem voltam készen arra. Vissza a Bormio-ba masszázst végeztem és megláttam az oszteopátot. Azt tanácsolták nekem, hogy pihenjek egy napig, majd nézzem meg, hogy éreztem magam. Csalódott voltam, de elhatároztam, hogy visszatérek.Kicsit beállítottam a nyereg helyzetét, hogy megkönnyítsem a térdemet. De hogy visszatérjen az ötödik napra, egy 175 km-es maratoni szakasz Szent Moritz és Andermatt között? Meghatározó napja lett annak, ami a bibliai arányoknak tűnt. És számomra ez volt a teendő vagy meghal. Visszavágás hidegben

Általában hideg van 7 órakor, amikor elindulsz, de az ötödik nap még hidegebb volt, mint általában. És ez az első emelkedés lábánál volt. De amikor megközelítettük a csúcsot, a Julierpass-t 2284 m-rel, nem láthattunk 10 m-et előttem. Közel fagyos ködben és állandó esőben voltunk. Az emelkedés során az erőfeszítés melegen tartja Önt, de a tetején lévő frissítőpont után nagyon gyorsan megfagy. Megtöltöttem a szokásos energiarudakat és géleket le a számon, és egy darab kartonpapírt a mezemre. Felvettem hosszú kesztyűt – elengedhetetlen – és vízálló védőeszközt.Elindultam a hosszú, nedves, szeles lejtőn, káromkodva káromkodva magamnak, és óvatosan megvizsgálva a vízzel borított kanyarokat. Ködös reggel a Haute Route-en. Fénykép: Manu Molle

Néhány kilométer után, átnedvesítve, megütöttem a következő mászás lábát. Itt láttam, hogy további 20 lovas mászik be a mentőautóba, ellenőrizetlenül rázkódik, fóliába csomagolva és hipertermiában szenved, némelyikük könnyben. A rendelkezésre álló orvosi személyzet felbecsülhetetlen értékű volt. Még néhányan belemerültek egy kávézóba, és forró csokoládét és WC-tekercset kaptottak. Ebben a pillanatban magánbeszélgetést tettem magammal. Északról vagyok, mondtam. Nem adom be. Nem szabad megállnom, vagy soha többé nem lovagolok ezen a héten. Tehát gördültem tovább, mint valami sárgakabátos gonosz, a szél és az eső által. És így jött a következő mászás, majd a következő.És az eső fokozatosan megállt. Elkezdett kiszáradni. A gyönyörű völgy padlóján megálltam fényképezni. És végül az utolsó és ötödik kanyargós mászómra tettem. Minden nap télen az iskolába kerékpározás, a hegyekben való séta minden apróságra brit időjárás esetén – mindannyian megszokták. Állattá váltam, kerékpáros állat, mondtam magamnak. Tízek kikerültek azon a napon. De túléltem! Az eső ismét elöntött, de a végső idő nélküli leszállás minden 10 km-jére elvigyorodtam Andermatt felé. Facebook Twitter Pinterest Haute Route Dolomites – az ötödik napon. Csak egy részlet a szenvedésről.

„Szükségem van az ételemre” – mondta Nuno, már a szállodában. – Szükségem van az alvásra. Nem lehetett megállítani. Két rendezvényt rendeztem, és „vasúti lovasnak” osztályoztam – az iróniás lovas lenne megfelelőbb.De Nuno tíz másik mellett három héten keresztül megtette a Hármas Koronát – Dolomitok, Alpok és Pireneusok. Elképesztő, hogy az emberek drámai módon vannak elfelejtve a fájdalmat, mihelyt a célvonalat átlépik. Vagy akár idióták vagyunk.

És így folytattam a Haute Route Dolomitok többi részében, fájdalomcsillapítók segítették a határidő alatt, és a hatodik nap látványos kilátása volt, amikor Andermattból kiszálltunk. volt a kedvencem. Általában az alsó 20% volt, de nem aggódtam. Az utolsó Dolomitok napja a Crans Montana-tól egy 180 km-es maraton volt, de nekem boldogság elmosódott. Befejeztük, hivatalosan Yvoire-ban, Genfen kívül. Kaptam egy érem. Szép nap volt, és meghitt háromszoros fagylaltot ünnepeltem.Együtt, úgy érezve, mint a csata viselt hősök, azután mindannyian gurultunk a svájci városba, hogy tömeges pelotonban befejezzük az utazást, a Genfi-tónál megjelenő ikonikus óriási szökőkút mellett, amely egy gyönyörű szivárványon áthatol a napfényes égbolton. Haute Route hatodik napja – a felépülő Peter Kimpton felmászik az Andermattból kiinduló Furkapass felhők között. Fénykép: Fergus Grant / @ HRLanterneRouge

Másnap a tó mellett csak egy rövid prológ próbapróbával volt idő mérlegelni más lovasokat. A legtöbb hihetetlenül alkalmas volt. A Haute Route a hegymászásról és az egyéni fitneszről szól, tehát kevés nagy peloton volt, ahol menedéket kellett volna találni. Csak az Alpok eseményének elején, egy hosszú, sík, nem időzített szakaszon, ahol nagy peloton volt, rájöttem, hogy milyen magas a szabvány – profi szinten 50 km / h sebességgel hajózott.Haute Route Dolomites 6. nap: felmászás a felhők felett Fotó: Manu Molle

Annak ellenére, hogy bevettem a Col de La Colombière-t, az Alpok Compact első mondása számomra minden nap leggyengébb volt (bár egyik nap sem könnyű), és úgy éreztem, hogy majdnem kész vagyok. Az utolsó nap Courchevelig sokkal nehezebb volt, két kemény mászással, de a Compact, a kétnapos kóstoló a teljes Alpok hátralévő részéhez, bár csodálatosan festői, furcsán antiklimatikus volt. Számomra a fő esemény a Dolomitok volt, a legkeményebb Haute Route – és az első. Az időigényes átutalással vissza Genfbe úgy éreztem, hogy mások, akik csak a Kompaktért jöttek, úgy érezhetik, hogy szinte több időt töltenek az utazásra, mint a lovaglásra. Felmelegedés a Haute Route Alps Compact második napján, Péter utolsó napján.Fénykép: Manu Molle

De összességében, miközben a legnagyobb örömöm a szélcsúcsok tetejére érkezett, és drámai látványosságokkal lelassítottam a leereszkedést, az esemény arról szól, hogy a versenyzők tömeges körébe tartoznak, és mindenki a kerékpározást ünnepli – gyakran minden esély ellenére, és talán az őrület kollektív kifejezésében. A versenyzőknek csak körülbelül 10% -a volt nő, de a legtöbbük kiemelkedően gyors volt, és többen versenyeztek a férfiakkal a top 10% -ában. Emma Pooley olimpiai érme és világbajnok több csillag között volt, akik nagyon élvezték magukat, és kiderítette, hogy milyen nagy kihívást találta. Ugyancsak elég nagylelkű volt, hogy tisztelgetni lehessen a hátsó versenyzőket. Gyors leszállás a Haute Route Compact első napján. Peter rájött, hogy a legnagyobb sebessége elérte a 84 km / h sebességet.Fénykép: Peter Kimpton

Nagyon örültem, hogy útközben találkoztam különféle karakterekkel, köztük egy csoporttal, amely egyedi bambuszkeretekkel lovagolt, egy 70 éves svájci lovas (az átlagéletkor a 40-es évek eleje volt) ), a Team Type 1 Alapítvány jótékonysági kerékpárosai a fejlődő országokban a cukorbetegség leküzdésére, valamint a tehetséges és magasan képzett Mike Gluckman, aki az egész Dolomitot egysebességű modellben állta fel.Ahogy Nuno elmondta neki: “Nem szeretném, ha a kvadrád lenne.” Élveztem több vidám dörömbölést Fergus Granttel, a francia folyékony mancúni és szuperfitikus kerékpárosjal, aki a Lanterne Rouge lovasként dolgozott, aki, akárcsak egy kerekes udvari udvarló, feladata, hogy felugrott és felgyorsítsa a csomag hátulját.

De a legnagyobb benyomást tett rám az a rendkívüli mozgáskorlátozott atléta, Christian Haettich, aki csak egyetlen lábával és karjával lovagolt a mindhárom verseny befejezéséhez. Ez a bátor ember hatalmas tiszteletet és inspirációt vonz. Megalázottnak érzem magam, hogy még ugyanabban az útban is részt vettem, mint ő. És ha találok időt a kiképzésre, akkor talán elég méltó vagyok ahhoz, hogy jövőre ismét csatlakozzam hozzá.Hihetetlen Christian Haettich a Haute Route Dolomitokon, csak egyharmadát a háromhetes maratonon. Fénykép: Manu Molle